Uzņēmēji atklāj, pēc kādiem kritērijiem izvēlas automašīnas

Uzņēmēji atklāj, pēc kādiem kritērijiem izvēlas automašīnas

Automašīnu izvēles kritēriji, salīdzinot fiziskās un juridiskās personas, atšķiras. Ja privātiem klientiem sevišķi svarīga ir ne tikai sākuma cena, bet arī dizains, automašīnas sniegtā emocija, tad uzņēmumi parasti vairāk uzmanības pievērš citām lietām.
Kā pamana Ruslans Vlasjuks, salona “Autobrava”, kas pārstāv itāļu preces zīmi “Fiat Professional”, pārdošanas direktors, uzņēmumiem, kas pārvalda lielus parkus, svarīgi ir daži būtiski kritēriji. “Tā nav tikai transporta līdzekļa cena un uzticamība, bet arī citi aspekti – automašīnu apkalpošanas tīkls, autovadītāja darba vietas ergonomika, virsbūves tipu dažādība un pat ekoloģiskums”, – saka R. Vlasjuks.

Cena – pārāk dažādas prizmas
“Mūsu automašīnu izvēles kritērijus nosaka klientu vajadzības, tādēļ, neraugoties uz sevišķi svarīgo cenas rādītāju, vispirms vēlamies garantēt nomas pakalpojumu kvalitāti un pēc iespējas labāk apmierināt klientu cerības. Saskaņā ar to varam izšķirt trīs galvenos izvēles kritērijus: klienta vajadzības pēc lietošanas mērķiem, kuriem atbilst automašīnas iespējas, cena un apkalpošanas politika”, – apgalvo sabiedrības “Sixt”, kura sniedz automašīnu nomas pakalpojumus, oficiālā pārstāvja Baltijas valstīs SAS (UAB) “Transporent” pārdevumu specialists Kārlis Makstnieks.
Lai arī komerciālā  transporta cena ir būtisks kritērijs, taču tā parasti tiek vērtēta ne tikai atverot cenrādi. Uzņēmēji uz galvenajiem kritērijiem bieži raugās kompleksi. Parasti uzņēmumi pērk automašīnas 3-5 gadiem, tāpēc uzmanība tiek pievērsta ne tikai sākotnējai cenai, bet arī visa laika posma ekspluatācijas tēriņiem – šeit liela ietekme ir ražotāja sniegtajai garantijai un apkalpošanas izmaksām.

Autovadītāja ērtums uzlabo darba kvalitāti
Sabiedrības “Sixt” automašīnu nomas parku Lietuvā, Latvijā un Igaunijā veido gandrīz 5000 automašīnas, vieni no iecienītākajiem ir “Fiat Ducato” modeļi. Šī uzņēmuma pieredze rāda, ka uzņēmējdarbības klienti transporta līdzekļus izvēlas pēc to aprīkojuma un tas visbiežāk ir atkarīgs no tā, kādiem mērķiem tiks izmantota automašīna.
Izvēloties komerciālo automašīnu, ietekme ir arī autovadītāja darba vietai – jo labāk tā ir ierīkota, jo vieglāk ir vadāma automašīna, jo labāka ir viņa darba kvalitāte, cilvēks mazāk nogurst.
“Automašīnu, kuras atbilst uzņēmējdarbības vajadzībām, galvenās iekārtas un priekšrocības – gaisa kondicionieris vai klimata kontrole, elektriskie apsildāmie spoguļi, auto vadīšanas ērtums, citas detaļas, kuras atvieglo auto vadīšanu. Pašlaik pamanām, ka arvien biežāk tiek ņemti vērā arī komforta kritēriji, bieži ērtas un viegli vadāmas automašīnas kļūst par darbinieku motivācijas sistēmas daļu”, – ir pārliecināts sarunu biedrs.

Specifiskas vajadzības ir atkarīgas no automašīnu lietošanas mērķiem
Svarīga ir arī komplektācija. “Sixt” pārstāvis K. Makstnieks apgalvo, ka autovadītājiem sevišķi svarīgs ir automašīnas aprīkojums, kas ietekmē automašīnas vadīšanu. Biežāk izvēlas tos transporta līdzekļus, kuriem ir automātiskā gaismu funkcija drošai braukšanai, viediekārtas, kuras palīdz izvairīties no satiksmes negadījumiem.
“Sixt” eksperts apgalvo, ka vidēji ar sabiedrības nomājamo transportu pieveic 20 tūkstošus kilometru gada laikā, taču skaitļi visbiežāk ir mēdz būt ļoti individuāli un ir atkarīgi no biznesa klientu darbības veida. Biznesa klienti, kuri darbojas tirdzniecības sektorā, pēc viena gada ekspluatācijas vidēji sasniedz 70 tūkst. km nobraukumu.
Kā stāsta R. Vlasjuks SIA “Autobrava” pārdošanas direktors, mikroautobusi, kuri pilda kurjeru darbu, reizēm dienas laikā tiek noslāpēti un atkal iedarbināti vismaz 200 reizes, durvis tiek atvērtas vismaz 300 reizes. Tādēļ atsevišķi uzņēmumi pievērš uzmanību arī specifiskām detaļām un mezglu izturībai, piemēram, startera vai durvju stiprinājuma elementiem.

Labs serviss – svarīgs kritērijs
Saskaņā ar R. Vlasjuku, uzņēmumiem, kuri pārvalda lielus parkus, sevišķi svarīgs ir labs serviss, tas arī lielā mērā nosaka izvēli.
“Katrs servisa apmeklējums maksā naudu, tādēļ – jo retāk tiek noteikta obligātā apkope, nepieciešamie remonti – jo lietderīgāk tas ir uzņēmumiem”, – saka automašīnu eksperts.
“Sixt” pārstāvis atkārto, ka labs serviss ir liela priekšrocība, kas tāpat nosaka arī sabiedrības tēlu klienta acīs: “Esam vieni no lielākajiem pircējiem Baltijas valstīs, ņemot vērā savu klientu vajadzības, sevišķi vērtējam servisā veikto darbu ātrumu un profesionalitāti, jo no tā tiešā veidā ir atkarīga mūsu sniegto nomas pakalpojumu kvalitāte.
Tiem, kuri meklē specifiskus risinājumus, ražotājs piedāvā vairāk par 300 iespējamiem “Ducato” komplektācijas variantiem. Šos modeļus visbiežāk izvēlas uzņēmumi, kuri nodarbojas ar kravas un pasažieru pārvadājumiem, tāpat uzņēmumi, kuri veic tirdzniecību internetā.
Pirms trīsdesmit sešiem gadiem “Fiat Ducato” kļuva par pirmo vieglo kravas automašīnu, kura tek dzīta ar priekšējiem riteņiem. Visas modeļa vēstures laikā saražoti vairāk nekā 10 tūkst. “Ducato” varianti, bet pārdotas tas tiek vairāk nekā 80 valstīs visā pasaulē.