PIEKRĪTU

Ziņas

Kārtējā “Fiat” mikroautobusa diena: 300 reizes atvērtas durvis, 200 reizes iedarbināts dzinējs!

05 April 2018

Doblo_2

Komerciālās automašīnas piedzīvo daudz vairāk pārbaudījumu kā personīgās. Tās tiek izmantotas intensīvāk, bet izaicinājumi, kas tiek furgoniem un mikroautobusiem ir tādi, ar kuriem ģimenes sedani vai universāli praktiski nesaduras. Tādēļ uzticamība ir teju vai augstākais uzņēmumu vadītāju norādītais kritērijs, izvēloties komerciālo transportu.
 
“Ražotāja sniegtā garantija vēl negarantē komerciālās automašīnas uzticamību. Kas no tā, ja tā tiek remontēta bez maksas, bet uzņēmums nevar strādāt? Tādēļ uzticamība nereti tiek izvirzīta pirmajā vietā – šī īpašība ne vien ietaupa izmaksas, bet arī ļauj koncentrēties un uzņēmuma galveno darbību”, – saka Ruslans Vlasjuks, “Fiat Professional” pārstāvja Latvijā SIA “Autobrava” pārdošanas direktors.

Gada nobraukums – 200 tūkstoši
Ar lieliem izaicinājumiem saskaras kurjeru dienestu vadāmie mikroautobusi. To darba diena nereti ilgst vairāk par 8 stundām, bet mēneša laikā tiek nobraukti 5-6 tūkstoši kilometru. R. Vlasjuks atceras ne vienu vien gadījumu, kad pēc viena gada ekspluatācijas mikroautobusa odometrs rādījis 200 000 kilometru nobraukumu.
“Reizēm mikroautobusi tiek izmantoti kurjeru pakalpojumiem, tie visu laiku strādā. Dienas laikā tie tiek izslēgti un atkal iedarbināti vismaz 200 reizes, durvis tiek atvērtas vēl vairāk reižu – aptuveni 300 reizes. Lai atrastu labākos mikroautobusus, savā parkā uzņēmēji bieži izmēģina dažādu ražotāju modeļus, kamēr atrod to, kas viņiem ir piemērots. Šajā gadījumā klients meklēja tādas automašīnas, kuru durvis izturētu tādus izmēģinājumus un paliktu savā vietā”, – saka R. Vlasjuks.
Kad mikroautobusu nobraukums ir liels –  vairāki simti kilometru katru dienu, pavadītais laiks servisā maksā dārgi. Izmaksas reizēm pārsniedz servisa patēriņu, tāpēc, jo mazāk laika tajā vajag pavadīt – jo tas ir noderīgāk uzņēmumam.

Katru dienu saduras ar netīrumiem
Reizēm uzņēmējdarbībā izmantoto automašīnu nobraukums nav tik iespaidīgs, 5-6 gadu laikā tās pieveic vien 100 tūkst. kilometru. Taču apstākļi, kādos tie kilometri tiek pieveikti, ir ļoti netipiski: piemēram, uzņēmums veic sadzīves un lietus noteku tīklu būvdarbus, taisa ūdensapgādes tīklus, tad netīrumi bieži ir automašīnu pavadoņi.
“Viena klienta galvenā problēma automašīnās bija dilstoši sliekšņi. Darbinieki ar netīrām kurpēm iekāpj, izkāpj, tāpēc nodilst apakšējā sliekšņu daļa – krāsa. Iekraujot mašīnu, pastāvīgi tiek nodauzīts galējo durvju centrālais apakšējais fiksators – to nākas mainīt. Taču automašīnas mehāniskā puse saglabājas lieliska – dzinēji, pārnesumkārbas un akumulatori 5-6 tādas lietošanas iztur bez problēmām”, – apgalvo R. Vlasjuks.

Labākā vieglā komerciālā automašīna
Saskaņā ar R.Vlasjuku, pirmo reizi izvēloties komerciālo automašīnu, klienti nereti interesējas ne vien par to tehniskajiem datiem un cenām, bet pievērš uzmanību arī rezultātiem starptautiskajās atlasēs.
Labs orientieris uzņēmumu pārstāvjiem, kuri meklē kvalitatīvus komerciālos transporta līdzekļus, ir dažādās valstīs rīkotās atlases.
Vienā no jaunākajām komerciālo automašīnu atlasēm, prestižajā britu “What Van?”, triumfēja “Fiat Doblo” – tas uzvarēja “Vieglā furgona” nominācijā. “Fiat Fiorino” saņēma “īpaši ieteikts” novērtējumu “Mazo furgonu” kategorijā.
“What Van?” vērtējumu nosaka apvienotās divu komisiju balles: daļu to veido lielu uzņēmumu transporta parku vadītāji, citu – atlases organizatoru speciālisti. Atlasot “Vieglo furgonu”, abu komisiju balsis sakrita – par labāko abas atzina “Doblo”.
“Fakts, ka “Doblo Cargo” ir labākais trīs gadus pēc kārtas, apliecina tā kvalitāti. Lieliskas vadīšanas īpašības, augsti savākšanas kvalitātes standarti un liela atļautā slodze  – šodien tirgū tiem nav līdzvērtīgu”, – atlases rezultātus komentēja “What Van?” izdevuma redaktors Jamesas Dallasas.
Lielākais “Fiat Doblo” kravas nodalījuma tilpums ir 5,4 kubikmetri, atļautā slodze – līdz 1 005 kg, bet dzinēju gammā – no 1,3 līdz 1,6 l darba tilpuma benzīna un dīzeļa agregāti. Abu vērtēšanas komisiju locekļus apbūra kravas automašīnas “Doblo”, kura atgādina vieglo automašīnu, dinamiskums un komforts, bet klasē labākie slodzes parametru viedokli apstiprināja.

Jaunākais no Fiat