FCA jaunumi Ženēvā: no Nirburgringa trasei paredzētiem modeļiem līdz visātrākajam apvidus auto

FCA jaunumi Ženēvā: no Nirburgringa trasei paredzētiem modeļiem līdz visātrākajam apvidus auto

Eiropas lielākajā automašīnu izstādē, kura martā norisinās Ženēvā, ar jaunumiem iepazīstina automašīnu ražotāji no visas pasaules. Ne vienu vien apmeklētāju pārsteidza apvienotais ASV un Itālijas automašīnu ražotāju koncerns “Fiat Chrysler Automobiles”. Bet, kuri no šiem jaunumiem ir aktuāli Latvijai?

“FCA koncerna automašīnas diktē modi visā tirgū. “Alfa Romeo” ar troksni atgriezās ātrāko automašīnu ražotāju rindās, un tam par godu izceļas ar īpašām, leģendārajai Nirburgringa trasei paredzētām modeļu versijām. “Fiat” meistarīgi un moderni atjaunoja stilu un tehnoloģijas, bet “Jeep” iepazīstināja ar jaunu, leģendārās “Wrangler” paaudzes, uzņēmuma vēsturē ātrāko automašīnu “Grand Cherokee Trackhawk”. Tas būs etalons, kuram vēlēsies līdzināties citi sportisku un jaudīgu SUV ražotāji”, – saka Ruslans Vlasjuks, “Fiat Chrysler Automobiles” pārstāvja Latvijā “Autobrava”, pārdošanas direktors.

Ierobežota skaita “Alfa Romeo” versija kolekcionāriem

Visā pasaulē ir viena vieta, kura ir lieliski piemērota sportisku automašīnu izmēģinājumiem. Tā ir Nirburgringas sacīkšu trase Vācijā. Vienu no tās konfigurācijām, “Nordschleife”, pasaules auto ražotāji slavē par daudziem pagriezieniem, bieži mainīgo ceļa segumu, vietām, kas atklāj tehniskās un vadīšanas īpašības, tāpat par taisnajiem, garajiem atstatumiem, kuri prasa jaudu un stabilitāti. Tur visi mērojās – kurš būs ātrāks.

“Alfa Romeo” – nav izņēmums, bet šī ražotāja modeļi “Stelvio Quadrifoglio” un “Giulia Quadrifoglio” ir Nirburgringa trases rekordisti savos segmentos. “Stelvio” – ātrākais apvidus auto, kurš vienu apli veica 7 minūtēs 51,7 sekundēs, bet “Giulia” – ātrākais četru durvju sedans, kurš vienu apli spēj veikt 7 minūtēs un 32 sekundēs. Abiem “Quadrifoglio” modeļiem ir tas pats 2,9 l V6 “Bi-Turbo” dzinējs, kurš sasniedz 510 ZS un 600 Nm. “Stelvio” ar šo dzinēju līdz 100 km/h ieskrienas 3,8 sekundēs un visbiežāk sasniedz 283 km/h ātrumu. “Giulia” – atbilstoši 3,9 s un 307 km/h.

Lai atzīmētu šos sasniegumus, “Alfa Romeo” radīja speciālas “Nurburgring Edition” (“NRING”) versijas. Jau automašīnu standarta komplektācijā, bez bagātīgās “Quadrifoglio” iekārtas ir arī keramikas bremzes, “Sparco” sporta sēdekļi, “Alcantara”, ar ādu klāta stūre un daudzas ogļu šķiedras detaļas, kuras izceļ “Alfa Romeo” koncentrēšanos uz mazu automašīnu svaru un maksimāli labām vadības īpašībām.

Katram “NRING” modelim būs logotipi, sērijas numuri, kuri marķēs īpašo versiju, bet šādas automašīnas kopumā būs saražotas tikai 216, 108 “Stelvio” un 108 “Giulia”.

Jaunais “Fiat” stils – “S-Design”

Ženēvas automašīnu izstādē priekšstatītā “S-Design”  līnija ir “Fiat” atbilde tiem cilvēkiem, kuri meklē dinamisku, mūsdienīgu un īpašu ikdienas pavadoni. To var izvēlēties komplektējot “Fiat 124” kabrioletu, 500X krosoveri vai “Tipo” modeļus.

“Fiat 124 S-Design” daudzi aksesuāri jau ir standarta iekārtā. Jaunajā kolekcijā aiz autovadītāja un pasažiera muguras montējams stilīgs aizsarg-loks “roll bar”, kurš piešķir kabrioletam vairāk sportiskuma. Īpaši 17 collu diametra vieglie diski ne vien izskatās lieliski, bet arī uzlabo vadīšanas īpašības, bet pulētā tērauda priekšējie stieņi un galējā skata spoguļi īpašajam kabrioletam piešķir  pilnīgi jaunu izskatu.

“S-Design” modelī tiek montēts 1,4 l “MultiAir” benzīna dzinējs, kurš sasniedz 140 ZS ir 240 Nm. To var pārot arī ar mehānisko un automātisko pārnesumkārbu – līdz 100 km/h., kabriolets ieskrienas atbilstoši 7,5 un 7,6 s, bet lielākais ātrums – 215 ir 214 km/h.

Krosovers “Fiat 500X S-Design” tiek komplektēts ar “MultiAir” dzinēju, kurš sasniedz 170 ZS, automātisko 9 grādu pārnesumkārbu un ir ar četriem dzinējratiem. No citām automašīnām tā izceļas ar dažādām pulēta tērauda detaļām: durvju rokturi, priekšējais gaisa deflektors, galējo lukturu apmale, durvju sānu aizsargi, sānu spoguļi un bagāžnieka rokturis. Jau standarta “500X S-Design” iekārtā ir 18 collu diametra, divās krāsās krāsoti riteņu diski un “Xenon” lukturi.

Eiropā lielus panākumus sasniegusī “Tipo” ģimene tāpat papildināsies ar “S-Design” paketēm. “Tipo” 2017. gadā  pārdošanas rezultāti parādīja lielāko izaugsmi Eiropas auto C segmentā, bet tirgus daļa veidoja 4,1 %.

Ženēvā tika parādīts tikai “Tipo S-Design” hečbeks, taču šo papildus iekārtu būs iespējams izvēlēties arī ar citiem “Tipo” ģimenes pārstāvjiem – sedanam un universālim. “Fiat Tipo S-Design” ir 18 collu diametra diski, bet interjerā tiek saskaņoti divi augstas klases audumi: āda un “Airtex” materiāls. Jau standarta “Tipo S-Design” ir 7 collu diametra skārienjutīgs ekrāns, kas atbalsta “Apple CarPlay” un “Android Auto”.

“Jeep” jaunas leģendas

 Nedaudzi automašīnu ražotāji var lepoties ar viņu nosaukuma transformāciju kopējā vārdā. Precīzāk, ar to var lepoties tikai viens – “Jeep”. Kā jau katru gadu, šī leģendārā SUV automašīnu ražotāja ekspozīcija Ženēvā vilināja ar jaunumiem.

Lielākā pirmizrāde – jaunais “Wrangler”. Tā jau ir ceturtā automašīnu paaudze, kuras neaizvietojamā, lieliskā snieguma bezceļos un komforta ikdienas kombinācija tiek augsti vērtēta dažādās atlasēs. Tāpat automašīnu tirgus vērtē: “Jeep Wrangler” pastāvīgi ieņem vienu no pirmajām pozīcijām “Forbes”, “Kelley Blue Book” un citu izdevumu sarakstos, kurus veido modeļi, kas notur labāko vērtību.

Jaunais “Wrangler” – īsts bezceļu čempions. Atkarībā no modeļa versijas, visurgājējā tiek montētas divas progresīvas 4×4 sistēmas: “Command-Trac 4×4“ ar  2,72:1 palielināta pārnesuma pārdošanas attiecību un “Rock-Trac 4×4” ar 4:1 attiecību un “Tru-Lok” bloķējamiem diferenciāļiem. Pirmā sistēma jau standarta variantā tiek montēta “Spotr” un “Sahara” modeļos.

 Visurgājējs ir saglabājis klasisko izskatu, taču tajā tiek montētas jaunākās FCA koncerna tehnoloģijas – līdz 8,5 collu diametra jutienskārīgs ekrāns, navigācijas sistēma, “Apple CarPlay” un “Android Auto” savienojamība, aklās zonas vērošanas sistēma.

Atkarībā no modeļa versijas, visurgājējā tiek montētas divas progresīvas sistēmas: “Command-Trac 4×4” ar 2,72:1 palēlināta pārnesuma pārdošanas attiecību un “Rock-Trac 4×4” ar 4:1 attiecību un “Tru-Lok” bloķējamiem diferenciāļiem. Pirmā sistēma jau standarta variantā tiek montēta “Sport” un “Sahara” modeļos.

Ženēvas automašīnu izstādes apmeklētāji tāpat nevarēja atraut acis no visu laiku ātrākā “Jeep” visurgājēja – “Grand Cherokee Trackhawk”. Tajā tiek montēts 6,2 l V8 dzinējs, kurš sasniedz 700 ZS un 868 Nm.  Ar “TorqueFlite” astoņu grādu automātisko pārnesumkārbu, lielais SUV līdz 100 km/h ieskrienas vien 3,7 s laikā, kā arī sasniedz 289 km/h ātrumu. Izmērs tiešām nenozīmē mazu efektivitāti – piemēram, jaunā “Brembo” bremžu sistēma garantē, ka visurgājējs no 100 km/h ātruma līdz nullei apstājas 37 m distancē.

“Jeep Grand Cherokee Trackhawk” piedāvā vairāk kā 65 modernas elektroniskās drošības sistēmas, kā “Trailer Hitch Camera View at Speed”, kura ļauj vērot piekabē velkamo kravu, braucot ar “Full-speed Forward Collision Warning”, kura ekstremālā situācijā automātiski aptur automašīnu.